21
Ma, Aug
35 New Articles

Turdaleaks
Typography

Așa se încheie scrisoarea formulată de  președintele Asociației Umanitare Evlavie,  Ioan Maier, adresată mai multor instituții ale statului și unor entități media, în care îi acuză pe  Emil Boc și Păunel Tise de săvârșirea infracțiunii de deturnare de fonduri, în cazul finanțării ilegale a proiectului de interes sportiv Cluj-Arena din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului. Conform legii, acest fond este destinat strict și legal finanțării unor cheltuieli urgente sau neprevăzute apărute în timpul exercițiului bugetar, precum catastrofe naturale: inundații, cutremure, pandemii sau în înlăturarea efectelor și sprijinirii persoanelor fizice sinistrate, așa după cum se impune în ziua de azi. Dispoziții imperative conținute de Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice.

Președintele Asociației Umanitare Evlavie consideră că decizia de a finanța un proiect de infrastructură sportivă cu o sumă exorbitantă din fondul de rezervă al guvernului constituie un abuz, de aceea, așa cum noi am mai scris, a înaintat în luna iulie 2017 Parchetului General un denunț care, însă, nu a avut nici o consecință până în prezent.

Totodată, Ioan Maier critică procurorii DNA pe care îi acuză că protejează cuplul fin-naș - Emil Boc și Păunel Tișe – și îi bănuiește de duble măsuri în aplicarea legii și justiție selectivă pe criterii politice, pe care aceștia ar practica-o în acest caz.  În contextul dat, tot potrivit susținerilor lui Ioan Maier, conduita procurorilor în acest caz ar fi fost cu totul alta dacă autorii abuzului ar fi fost ori Tăriceanu ori Dragnea sau dacă denunțul ar fi venit din partea a ceea ce el numește „un ONG soroșist slujitor al opoziției”.

Încurajat de demiterea Codruței Koveși de la conducerea DNA, Ioan Maier a reînnoit sesizările sale, de această dată trimițând o adresă mai multor entități ale puterii de stat dar și mass media, după ce, în prealabil a adresat un denunț referitor la faptele lui Emil Boc și Păunel Tișe la instituția Procurorului General al României în speranța că, în sfârșit, procurorii îi vor analiza plângerea.

În continuare nu ne rămâne decât să urmărim evoluția acestui nou demers inițiat de o entitate din cadrul societății civile, de buna credință civică, așa după cum se manifestă Asociația Umanitara Evlavie și, de asemenea, modul în care justiția statului de drept va soluționa, de această dată, denunțul formulat de aceasta.

În cele ce urmează publicăm adresa primită de la Ioan Maier dar și denunțul făcut de acesta.

Adresa:

 

„SOCIETATEA CIVILA

ASOCIATIA UMANITARA “EVLAVIE”, NON PROFIT

ONG cu preocupari in domeniul protectiei si promovarii drepturilor

   si libertatilor  persoanelor cu dizabilitati  neuro-psihice

SEDIUL: 401082 TURDA, Str. ALEEA SALCAMILOR Nr. 8

                            JUD CLUJ- ROMANIA

Certificat de inscriere Nr.1/2004, Judecatoria TURDA

CIF Nr. 16717851

Ct.: RO 65BTRL 05101205752239XX

BANCA TRANSILVANIA

TEL: 0364-402063; 0751-302551

e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

    FIND US ON FACEBOOK

ASOCIATIA UMANITARA EVLAVIE

 

Societatea civila este esenta democratiei”

Joe Biden, vicepresedinte al SUA – Bucuresti 21 mai 2014

“societatea civila este cea mai in masura sa vegheze la buna functionare a institutiilor statului si sa semnaleze orice deficienta de functionare a societatii”

 2001, JONATHAN SCHEELE, fost sef al Delegatiei CE in Romania

„in Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie”

                                        Constitutia Romaniei, art.1 (5)

„nimeni nu este mai presus de lege”

                                        Constitutia Romaniei, art.16 (2)    

mijloacele de informare in masa, publice si private, sunt obligate sa asigure informarea corecta a opiniei publice”

                                     Constitutia Romaniei, art.31 (4)      

„jurnalistul este dator sa caute, sa respecte si sa comunice faptele in virtutea dreptului publicului de a fi corect informat”

                       Codul Deontologic al jurnalistilor elaborat de Conventia organizatiilor de media

 

DEMERS  IN  ATENTIA :

PARLAMENTUL ROMANIEI  

COMISIA PENTRU CERCETARE ABUZURILOR, CORUPTIEI  SI PENTRU PETITII DIN SENAT SI CAMERA  DEPUTATILOR

PARCHETUL GENERAL AL ROMANIEI SI

DIRECTIA NATIONALA ANTICORUPTIE

CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII

OPINIEI  PUBLICE  PRIN  MIJLOACELE  MASS  MEDIA

COMUNITATEA ROMANILOR DIN DIASPORA

 

            Dezastrul,  urmarile catastrofale si suferintele cu care se confrunta romanii din zonele calamitate ale tarii, accentueaza in context gravitatea, ticalosia si imoralitatea abuzului comis de increngatura de sorginte basista, divizia Ardeal adepta a principiului statului mafiot, in cazul finantarii ilegale a obiectivului sportiv de interes public restrans Cluj-Arena, afirmatie care se sustine si se probeaza cu argumente juridice incontestabile, care se refera in mod explicit si clar la situatiile si la conditiile in care pot fi utilizate strict si legal sume din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului.

            Astfel ca potrivit art.30 al.2 din L.500/2002 privind finantele publice, citam : „ fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului  se repartizeaza unor ordonatori principali de credite ai bugetului de stat si ai bugetelor locale pe baza de hotarari ale Guvernului pentru finantarea unor cheltuieli urgente sau neprevazute aparute in timpul exercitiului bugetar” prevedere clara si fara echivoc care interzicea alocarea de catre Guvernul condus de catre Emil Boc (nasul) a sumei de 60 mil.lei catre bugetul jud.Cluj in fruntea caruia se afla la acea vreme Paunel Tise (finul) pentru finantarea obiectivului de investitii : Stadion pe amplasamentul stadionului Ion Moina.

            Din punct de vedere procedural, Hotararea Guvernului nr.1378 din 28.12.2010 a fost data  pe repede inainte, pe furis si hoteste in antepenultima zi a anului 2010 cu incalcarea flagranta a tuturor dispozitiilor legale imperative, prevazute de L.24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel ca, nota de fundamentare a hotararii de guvern mai sus amintite, nu a avut nici un temei juridic sau faptic. Constatare pur obiectiva fundamentata pe urmatoarele realitati si imprejurari :

  1. – nu a fost justificat caracterul urgent sau neprevazut al alocarii sumei de 60 mil.lei din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului,asa dupa cum prevede legea;
  2. – nu s-a precizat suma pentru care s-a solicitat finantarea;
  3. – nu s-a precizat destinatia exacta pentru care s-a solicitat finantarea si nici nu s-a argumentat nevoia de finantare din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului ;
  4. – alocarea unor sume din Fondul de rezerva bugetara si de inerventie la dispozitia Guvernului, se poate face strict si legal doar pentru finantarea unor cheltuieli urgente sau neprevazute, aparute si pentru finantarea unor actiuni urgente in vederea inlaturarii efectelor unor calamitati naturale si sprijinirii persoanelor fizice sinistrate. Asa dupa cum se impune in momentul de fata, avand in vedere  catastrofele cu care se confrunta cetatenii din zonele calamitate.

Prin alocarea sumei de 18 mil.euro + TVA de catre Emil Boc in calitate de prim ministru catre bugetul judetului Cluj in fruntea caruia se afla initiatorul proiectului Paunel Tise in calitate de presedinte pentru finantarea unui obiectiv sportiv de interes public restrans, sub 10%, cu nerespectarea legii in dauna si in detrimentul realizarii unui spital judetean de primire a urgentelor si a realizarii unei rampe de gunoi menajer la standarde europene, obiective de interes general 100%, vitale si extrem de necesare, s-a comis infractiunea de Deturnare de fonduri prevazuta si pedepsita de art.307 CP, cu consecinte extrem de grave, dat fiind faptul ca alocarea in mod abuziv si total nejustificat a unei sume considerabile din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului a avut ca efect diminuarea semnificativa a bugetului de stat.

Demolarea vechiului stadion Ion Moina nu era justificata nici sub aspectul dispozitiilor cuprinse in Legea educatiei fizice si sportului nr.69/2000, consolidata 2009, act normativ prin care la art.78 ^1 se prevad urmatoarele, citam: „autoritatile administratiei publice si societatile comerciale care au dobandit sau detin baze si/sau instalatii sportive sunt obligate sa pastreze destinatia acestora si sa le mentina in stare de functionare”. Ori la momentul demolarii stadionul ion Moina era in stare de functionare, astfel ca nu se impunea demolarea si construirea altuia in loc.

Fata de toate aceste norme juridice imperative, Emil Boc in calitate de prim ministru si Paunel Tise in calitate de presedinte al CJ Cluj au manifestat indiferenta si dispret la adresa legii si a statului de drept.Comiterea acestui grav abuz care imbraca forma infractiunii de Deturnare de fonduri a avut drept scop, in afara de suspiciunea rezonabila ca cei doi au avut de castigat un folos material necuvenit, avand in vedere faptul ca suma finala declarata a fost de fiecare data diferita, obtinerea unui castig in capital de imagine  prin initierea si promovarea unui proiect populist megaloman, in timp ce cetatenii jud.Cluj, si nu numai aveau o neaparata si urgenta nevoie in primul rand de un spital de urgenta.

Faptul ca Parchetul General si DNA au avut si au cunostinta de comiterea acestui abuz fata de care procurorii nu au luat nici o masura, continuand sa protejeze increngatura Boc, Tise si acolitii lor de la Cluj, constituie inca odata dovada clara si incontestabila a faptului ca Romania nu este decat in anumtie cazuri un stat de drept, atata timp cat autoritatile abilitate ale statului isi permit sa ignore si sa refuze cu obstinatie sa respecte principiul legalitatii, atata timp cat se practica dubla masura in aplicarea legii si justitia selectiva pe criterii politice.

Daca in acest caz, autorii abuzului ar fi fost Dragnea sau Tariceanu si/sau daca denuntul ar fi venit din partea unui ONG sorosist, slujitor al opozitiei, avem convingerea ca lucrurile ar fi stat cu totul altfel.

Din aceste considerente de natura pur obiectiva, Asociatia Umanitara Evlavie, ONG de buna credinta civica si autoare a denuntului pe care il alaturam, nu va inceta demersurile pana cand increngatura basista divizia Ardeal clonata PNL, protejata de sus pana jos de procurorii asa zisului stat de drept, nu va fi trasa la raspundere.

Noi, suntem societatea civila si nu ne lasam. Asa sa ne ajute Dumnezeu ! 

  Presedintele

 Asociatiei Umanitare Evlavie

  Ioan Maier

  

Turda la

15.07.2018”„

 

DENUNȚ

 

                     SOCIETATEA CIVILA

ASOCIATIA UMANITARA “EVLAVIE”, NON PROFIT

ONG cu preocupari in domeniul protectiei si promovarii drepturilor

                    persoanelor cu dizabilitati  neuro-psihice

SEDIUL: 401082 TURDA, Str. ALEEA SALCAMILOR Nr. 8

                            JUD CLUJ- ROMANIA

Certificat de inscriere Nr.1/2004, Judecatoria TURDA

CIF Nr. 16717851

Ct.: RO 65BTRL 05101205752239XX

BANCA TRANSILVANIA

TEL: 0364-402063; 0751-302551

e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Nr.68 din 24.07.2017

                                                

„Societatea civila este esenta democratiei”

-Joe Biden, vicepresedinte al SUA, Bucuresti 21 mai 2014

 

„Societatea civila este cea mai in masura sa vegheze la buna functionare a institutiilor statului si sa semnaleze orice deficienta de functionare a societatii

  • 2001 Jonathan Scheele fost sef al Delegatiei CE in Romania

 

„Statul de drept trebuie intarit in Romania, romanii sa lupte pentru statul de drept.Respectarea statului de drept inseamna respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului”

  • Victoria Nuland inalt oficial american – Bucuresti 10.01.2014

 

„In Romania respectarea Constitutie, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie”

                                 -art.1 (1) din Constitutia Romaniei              

           

 

MINISTERUL PUBLIC

 

PARCHETUL DE  PE LANGA  INALTA

CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE

BUCURESTI

 

 

        

Asociatia Umanitara „Evlavie”, persoana juridica romana de drept privat, apolitica, non profit, cu sediul social in municipiul Turda, str. Aleea Salcamilor nr.8 jud.Cluj, avand certificat de inscriere a persoanei juridice fara scop patrimonial nr.1 din data de 24.02.2004 eliberat de Judecatoria Turda jud.Cluj,  ONG cu preocupari in domeniul socio-medical privind problematica persoanelor cu dizabilitati neuro-psihice, entitate din cadrul societatii civile acreditata ca furnizor de servicii sociale reprezentata de dl.Maier Ioan in calitate de presedinte, sesizeaza Procurorul General al Romaniei cu privire la  savarsirea infractiunii de  DETURNARE DE FONDURI prevazuta si pedepsita de art.307 (1) CP cu consecinte deosebit de grave art.309 CP, comisa de catre Emil Boc in calitate de prim ministru si Paunel Tise in calitate de presedinte al CJ Cluj in cazul initierii, elaborarii, avizarii, prezentarii si adoptarii HG nr.1378/2010 prin care s-a alocat in mod total ilegal si nejustificat considerabila suma de 60 mil.lei din Fondul de Rezerva Bugetara aflat la dispozitia Guvernului catre bugetul CJ Cluj pentru finantarea obiectivului de investitii de interes sportiv „Stadion la standarde internationale respectand normele UEFA si FIFA pe amplasamentul stadionului Ion Moina” situat in municipiul Cluj-Napoca jud.Cluj, nesocotindu-se si incalcandu-se astfel in mod deliberat prevederile legale privind situatiile in care se pot utiliza sume din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia guvernului, fond din care se pot finanta strict si legal numai unele cheltuieli urgente sau neprevazute aparute in timpul exercitiului bugetar in scopul prevenirii sau inlaturarii efectelor unor calamitati naturale, alunecari de teren, inundatii, cutremure … si sprijinirii persoanelor  fizice sinistrate.Prevederi continute de art.30 (2;4) din Legea nr.500/2002 privind finantele publice. Ori in acest caz, proiectul finantat nu viza niciuna dintre situatiile prevazute de lege, astfel ca nu a fost justificat nici scopul si nici caracterul urgent sau neprevazut al cheltuielilor pentru care s-a aprobat finantarea.

De asemenea, tot potrivit prevederilor legale contintue de art.78 ^ 1din Legea Educatiei Fizice si Sportului nr.69/2000, consolidata in 2009, autoritatile administratiei publice care detin baze sportive sunt obligate sa le pastreze destinatia si sa le mentina in stare de functionare, ceea ce insemna ca nu sunt obligate sau indreptatite legal sa le demoleze si sa construiasca altele din bani publici ca si in acest caz.

Cu privire la modul total abuziv si ilegal prin care s-a procedat pe tot parcursul initierii, elaborarii, avizarii, prezentarii si adoptarii HG 1378/2010 de catre Emil Boc si Paunel Tise in complicitate cu acolitii lor, adica tilhareste, pe furis si pe repede inainte in ultimle zile ale anului 2010, dupa toate regulile si practicile mafiote intr-un stat mafiot asa dupa cum a fost definit si recunoscut public de catre Traian Basescu, initiatorul, creatorul si sustinatorul lui si mentorul lui Emil Boc.

Raportul corpului de control al primului ministru privind verificarile efectuate in legatura cu initierea, elaborarea, avizarea, prezentarea si adoptarea HG 1378/2010 a evidentiat toate ilegalitatile comise pe tot parcursul demersului. Sinteza Raportului de control a fost ulterior transmisa unui numar de sapte institutii ale statului de drept printre care se numara si Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie  in scopul cercetarii posibilelor fapte de natura penala.Institutie care insa nu a intreprins nimic ca si in alte cazuri, fapt care denota dubla masura si practica justitiei selective, afirmatie care se sustine si se probeaza cu maniera in care a actionat DNA, adica deandata si in forta in cazul plangerii penale formulata de conducatorul auto Politeanu Mihai la adresa guvernului, avand ca obiect celebra OG 13/2017.

In mod evident si clar, atat fapta cat si modul nemernic si ticalos in care a fost comisa  de catre functionarii publici Emil Boc si Paunel Tise in complicitate cu acolitii lor din guvern, intruneste elementele constitutive ale infractiunii de Detrunare de fonduri constituite din bani publici, cu consecinte deosebit de grave avand in vedere destinatia legala a acestor fonduri.

Fapta exista fara drept de tagada si este prevazuta de legea penala art.307 (1) CP, Deturnare de fonduri „schimbarea destinatiei fondurilor banesti ori a resurselor materiale alocate unei autoritati publice sau institutii publice fara respectarea prevederilor legale . In acest caz au fost in mod evident, clar si abuziv incalcate, prevederile contintue de art.30 pct. 2 si 4 din Legea 500/2002 privind finantele publice  prin care se precizeaza in modul cel mai clar si fara echivoc situatiile in care se pot legal repartiza fonduri banesti atat din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia guvernului cat si din Fondul de interventie la dispozitia guvernului, respectiv numai pentru finantarea unor cheltuieli urgente sau neprevazute aparute in timpul exercitiului bugetar pentru  anul in curs art.30(2) sau pentru finantarea unor actiuni urgente in vederea inlaturarii efectelor unor calamitati naturale si sprijinirii  persoanelor fizice sinistrate. Ori in acest caz, niciuna dintre situatiile stabilite de legiuitor nu au facut obiectul alocarii sumei de 60 mil.lei. Acest lucru facandu-se printr-un abuz de putere, iar puterea corupe.

Totodata  cu privire la proiectul finantat cu incalcarea normelor juridice mentionate mai sus, obiectivul de interes sportiv, interes public restrans, sub 10%, stadion la standardele internationale respectand normele UEFA si FIFA pe amplasamentul fostului stadion ION MOINA nu se justifica sub nici o forma. In primul rand legiuitorul prin art.78 ^ 1 din Legea Educatiei Fizice si Sportului nr.69/2000 consolidata 2009, dispune cu privire la baza materiala destinata activitatilor sportive astfel :  autoritatile administratie publice in acest caz CJ Cluj, care au dobandit sau detin baze sportive sunt obligate sa le pastreze destinatia si sa le mentina in stare de functionare. Ori la momentul demolarii, stadionul ION MOINA era in perfecta stare de functionare. In al doilea rand un alt motiv obiectiv pentru care nu se justifica demolarea fostului stadion si constructia unui alt stadion din bani publici, consta in realitatea faptului ca jud.Cluj nu are de zeci de ani o echipa de fotbal in divizia A sau B, sau de talia unei echipe de club din Italia, Franta, Germania...caz in care ar fi fost oarecum justificat si in celasi timp profitabila constructia si exploatarea unui astfel de obiectiv de interes sportiv.

Justificarea prin care se incearca si se vrea neaparat sa se induca si sa ne determine sa credem ca in acest caz nu a fost comisa nici o ilegalitate,  justificare potrivit careia organele judiciare nu pot cenzura analiza de oportunitate a functionarilor publici Emil Boc si Paunel Tise, este falsa, neintemeiata si vadit tendentioasa. In acest context invocam unul dintre principiile care stau la baza dreptului administrativ si anume acela al respectarii principiului legalitatii ca regula fundamnetala care defineste un adevarat stat de drept.  Regula potrivit  careia activitatea autoritatilor adminsitratiei publice centrale si locale se desfasoara pe baza legii si in confrmitate cu legea.  Caz in care oportunitatea, dreptul de apreciere al autoritatilor administratiei publice sau puterea discretionara a acestora, reprezinta numai o anumita libertate de care dispune administratia publica in activitatea de organizare si aplicare a exercitarii legii, asigurandu-se concordanta intre normele juridice si nevoile reale ale societatii. Drept urmare un act nu poate fi considerat oportun atata timp cat el este ilegal. Nu poate fi nicidecum oportun ceva ce este ilegal ca si in cazul de fata.

Principiul autonomiei locale reglementat de legea nr.215/2001 privind administratia publica locala confera autoritatilor administratiei publice locale dreptul ca in limitele legii sa aiba initiative in toate domeniile. Justificarea conducerii CJ Cluj exprimata prin adresa cu nr. 30129/20.11.2014 potrivit careia citam : „acest proiect de mari dimensiuni a fost gandit si conceput ca parte componenta a dezvoltarii jud.Cluj…”  este de asemena lipsita de logica si de temei din considerentul obiectiv al faptului ca aceasta mega investitie realizata din bani publici nu se inscrie in nici un model european de dezvoltare economica, menit sa genereze locuri de munca, plus valoare si bunastare cetatenilor din jud.Cluj. Dimpotriva, la putin timp de la fastuoasa inaugurare, Cluj-Arena a intrat in insolventa urmand ca CJ Cluj sa se transforme in banca creditoare tot din banii publici proveniti din impozitele si taxele impovaratoare suportate de toti cetatenii jud.Cluj dintre care marea majoritate nu au nevoie si nu ii intereseaza un astfel de obiectiv de interes sportiv. Prin aceiasi adresa a CJ Cluj se recunoaste faptul ca autoritatile administratiei publice locale care au in proprietate baze sportive, au obligatia legala conform prevederilor continute de Legea educatiei fizice si sportului nr.69/2000, de a le pastra destinatia si de a le mentine in stare de functionare.

Cu privire la suma finala care a fost cheltuita in scopul realizarii obiectivului Cluj-Arena, exista o serie de neconcordante care ridica in mod justificat mari semne de intrebare, si anume :

- prin adresa CJ Cluj cu nr.12623/12.09.2011 suma declarata este de 92.270.000 lei;

- prin adresa CJ Cluj cu nr.30129/20.11.2014 suma declarata este de 108.424.616,25 lei;

- in timp ce in presa locala apare suma de 192.816.000 lei, echivalentul a 45 mil.EUR la un curs de 4,2848 lei/1 euro.

A se vedea cele doua adrese si articolul intitulat „corpul de control al primului ministru il verifica pe Boc si Tise „, articol aparut in ziarul Ziua de Cluj din data de 6 august 2014 pe care le anexam. Astfel ca cercetarea va trebui sa includa in mod neconditionat si acest lucru sub aspectul comiterii unor eventuale fapte de coruptie. Cu atat mai mult cu cat potrivit informatiilor aparute in presa, unul dintre cei doi faptuitori si anume Paunel Tise  presedinte al CJ Cluj a obtinut in anul 2011 suma de 291 mii Eur  din postura de functionar public.

 Fapta comisa de Emil Boc si Paunel Tise este prevazuta si pedepsita de legea penala ca infractiune, art.307 (1) Deturnare de fonduri;

Fapta a fost comisa cu vinovatie. Atat Emil Boc cat si Paunel Tise in calitate de autori ai infractiunii au actionat cu discernamant, cu intentie,  in mod deliberat si cu rea credinta, manifestand dispret fata de o reglementare legala, asumandu-si riscurile comportamentului lor, constienti de faptul ca incalca prevederile unor legi, respectiv prevederile Legii educatiei fizice si sportului nr.69/2000 si a Legii 500/2002 privind finantele publice. Astfel ca rezultatul ilicit este consecinta nemijlocita a actiunii lor prin care s-a cauzat un grav prejudiciu pentru majoritatea oamenilor simpli de rand care aveau o stringenta si justificata nevoie de un spital de primire a urgentelor, obiectiv de interes public general. Ori neobservarea sau incalcarea cu buna stiinta si cu rea credinta a unor prescriptii cuprinse intr-o norma juridica, lezeaza ordine de drept, echilibrul vietii sociale si pun in pericol siguranta circuitului juridic. Lucru care s-a intamplat in acest caz.

Schimbarea destinatiei fondurilor banesti provenite din fondul de rezerva bugetara a guvernului, fara respectarea prevederilor legale, stadion in loc de finantarea unor actiuni urgente, menita sa previna sau sa inlature efectele unor calamitati naturale sau sprijinirii persoanelor fizice sinistrate, constituie un extrem de grav abuz care nu poate ramane nesanctionat asa dupa cum se pare ca se vrea.

Dovada materiala a faptului ca Emil Boc si Paunel Tise au savarsit o infractiune in acest caz, o constituie Raportul de control intocmit de Corpul de control al primului ministru privind initierea, elaborarea, avizarea, prezentarea  si adoptarea HG nr.1378/2010 prin care in mod abuziv s-a alocat bugetului CJ Cluj suma de 60 mil. lei din fondul de rezerva bugetara la dispozitia guvernului in vederea realizarii unui obiectiv de interes sportiv care nu avea nici o legatura cu scopul si destinatia stabilita si prevazuta de legiuitor cu privire la aceste fonduri.

O alta dovada a savarsirii acestui grav abuz o constituie modul profund ilegal in care s-a procedat pe tot parcursul initierii, elaborarii, avizarii, prezentarii si adoptarii HG nr.1378/28.12.2010, in antepenultima zi a anului, tilhareste, pe furis si pe repede inainte dupa toate regulile si practicile mafiote. Ori una dintre conditiile de valabilitate ale actelor administrative este cea care se refera la actul administrativ emis in forma si cu procedura prevazuta de lege.Lucru care in mod evident si clar nu s-a intamplat in acest caz in care suma de 60 mil.lei a fost atribuita de Emil Boc in calitate de prim ministru inainte ca Paunel Tise in calitate de presedinte al CJ Cluj sa o fi cerut. Acest lucru petrecandu-se ulterior atribuirii sumei de 60 mil.lei.

Greseala de a te indrepta in acest caz numai impotriva unor ministri aflati vremelnic la conducerea unor ministere din componenta guvernului Boc, obedienti si aserviti acestuia, obligati sa dea avizele de specialitate in regim de urgenta, fara a putea face o analiza privind legalitatea adoptarii hotararii de guvern , constituie fara drept de tagada dovada intentiei organelor de cercetare penala de a-i proteja pe Emil Boc si Paunel Tise. In acest sens se acrediteaza ideea ca corpul de control al primului ministru s-ar fi indreptat impotriva ministrilor Traian Igas si Gh.Ialomiteanu, functionari publici care au avizat favorabil proiectul de hotarare. In timp ce adevaratii initiatori si autori ai abuzului sunt Emil Boc si Paunel Tise. Ministrii care au dat aviz favorabil fie el si consultativ,  au calitatea de complici la savarsirea infractiunii de Deturnare de fonduri cu consecinte deosebit de grave.

O alta dovada evidenta si clara ca procurorii DNA atat din teritoriu cat si din cadrul structurii centrale ii protejeaza pe Emil Boc si Paunel Tise si vrea sa-i faca scapati de rigorile legii, o constituie si faptul ca dosarul deschis in urma transmiterii Raportului de control al corpului de control  al primului ministru la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, ulterior redirectionat catre DNA structura centrala, a stat ingropat in sertar, nelucrat timp de aproape trei ani de zile, pana la momentul interventiei reprezentantului Asociatiei Umanitare Evlavie.

Faptul ca procurorii DNA il protejeaza pe Emil Boc si clica sa  este confirmat si de jurnalistul de investigatii Silviu Manastire care afirma cu subiect si predicat ca procurorii DNA nu-l deranjeaza pe Emil Boc si nu au curajul sa-si faca meseria in ciuda numeroaselor plangeri legate de afacerile portocalii facute de oamenii lui. Cert este ca increngatura de sorginte basista Emil Boc, Paunel Tise, Daniel Buda si Tudor Stefanie, domina si fac legea in judetul Cluj.

Caracterul murdar, imoral, nemernic si ticalos al acestui abuz comis de Emil Boc si Paunel Tise consta in faptul ca suma de 60 mil.lei a fost alocata din fondul de rezerva bugetara aflat la dispozitia guvernului intr-o perioada in care cel mai slab guvern de dupa 1989 condus de Emil Boc care in numele crizei economice a instituit un regim drastic de austeritate constand in taieri de pensii, salarii si prestatii sociale, inchiderea unor scoli si spitale, in interzicerea utilizarii banului public in infrastructura sociala atat de deficitara si de necesara unor categorii socio-medicale  vulnerabile, supuse fenomenului marginalizarii sociale, in sistarea achizitiilor de citostatice pentru bolnavii de cancer aflati in faza terminala, abuz care constituie o nesocotiresi o grava incalcare a unui drept constitutional, si anume acela la ocrotirea sanatatii, art.34 din Constitutie.  Intr-o perioada in care in mod paradoxal un politicianist precum Paunel Tise in loc sa  saraceasca, si-a sporit averea peste noapte cu 291 mii Euro.

Prin realizarea acestui proiect populist de interes public restrans Emil Boc si Paunel Tise au premeditat, au urmarit si au obtinut un castig temporar de imagine care a durat pana la momentul in care cetatenii simpli de rand care formeaza adevarata si incontestabila majoritate s-au trezit la realitate si si-au dat seama ca aveau o neaparata, urgenta si indreptatita nevoie de un spital judetean de primire a urgentelor si de o rampa de depozitare, sortare  si reciclare a gunoiului menajer realizata la standarde europene si nu de un stadion.Depozitarea ilegala a deseurilor menajere in zona Pata Rat din municipiul Cluj-Napoca a facut obiectul mai multor sesizari prin care se cerea sefei DNA Laura Codruta Kovesi sa verifice ilegalitatile comise in cazul  Centrului de Management Integrat al Deseurilor realizat pe bani europeni. In pofida numeroaselor dovezi nici DNA Cluj si nici DNA structura centrala nu a facut nimic. Inca un semn ca procurorii DNA protejeaza cu orice pret increngatura de la Cluj.  Emil Boc in calitate de prim ministru la vremea aceea si Paunel Tise in calitate de presedinte al CJ Cluj, aveau autoritatea, posibilitatea legala si parghiile de a aloca fondurile necesare in vederea realizarii unui spital de primire a urgentelor chiar daca aceste fonduri proveneau din fondul de rezerva bugetara la dispozitia guvernului destinat strict situatiilor de urgenta. Varianta in care ar fi fost intr-o mare masura justificata si oarecum scuzabila, deturnarea celor 60 mil.lei. Situatie in care nu s-ar mai fi putut vorbi si de un abuz comis prin ingradirea exercitarii dreptului de ocoritre a sanatatii, art. 34 (1) din Constitutie.

Stadionul Cluj-Arena se constituie intr-o afacere de familie in care nasul Emil Boc a dat finului sau Paunel Tise, chiar inainte ca acesta sa ceara, suma de 60 mil.lei.Prin conduita ilicita manifestata de Emil Boc si Paunel Tise  pe tot parcursul savarsirii abuzului, acestia au dat dovada de dispret la adresa legii si a staului de drept, au dat dovada de faptul ca se situeaza deasupra legii. Situatie in care tendinta procurorilor  DNA de a-i proteja cu orice pret manifestata prin refuzul absolut nejustificat de a declansa urmarirea penala si de a-i trimite in judecata constituie infractiunea de Favorizarea faptuitorului, prevazuta si pedepsita de art.269 CP.

Fata de toate aceste argumente juridice si dovezi incontestabile, cerem sa se inceteze si sa se puna capat protectiei pe care procurorii  o manifesta fata de Emil Boc, Paunel Tise si acolitii lor si sa se procedeze asa dupa cum este normal si legal la trimiterea lor in judecata, avandu-se in vedere faptul ca justitia se infaptuieste prin instantele de judecata.

Prezenta este insotita de un numar  de …39… anexe edificatoare in acest caz.

 

 

                                                    

                                                                                              Presedintele

                                                                                   Asociatiei Umanitare Evlavie

                                                                                                 Ioan Maier”

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh