21
Sam, Apr
32 New Articles

Administrație
Typography

ALOPEDI 0364-917, serviciul de callcenter dedicat sfaturilor medicale pediatrice asigurat de către medicii Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii din Cluj-Napoca, a făcut, la acest nou început de an, obiectul unei analize a echipei manageriale a spitalului, în baza raportului de activitate prezentat de medicul coordonator al programului.

S-a putut, astfel, constata faptul că, în cei patru ani în care Spitalul de Copii a oferit pacienților un serviciu de telemedicină gratuit, numărul apelurilor a crescut constant, ajungând în 2017 la nu mai puțin de 10.852, cu 16,4% mai mult comparativ cu anul 2016. Numărul mediu de apeluri este de 30 pe zi, 75% dintre acestea fiind preluate în intervalul orar 8-22. Astfel, timpul alocat fiecărui pacient este suficient pentru a efectua o evaluare telefonică corectă a gravității stării copilului și pentru a oferi sfaturile necesare îngrijirii acestora. De altfel, extrem de relevant în acest sens e și faptul că nu au existat niciun fel de reclamații referitoare la activitatea desfășurată în call-center.

,,Dincolo de succesul evident al acestui program pe care îl punem la dispoziția părinților, ceea ce contează cu adevărat e faptul că un număr semnificativ de mici pacienți au beneficiat gratuit și prompt de sfaturi furnizate de medici de specialitate cu o înaltă calificare. În acest fel, majoritatea covârșitoare a celor care au apelat ALOPEDI au obținut rapid sfaturile de care aveau nevoie, prin telefon, fără a mai fi necesară deplasarea la spitalele sau cabinetele medicale de multe ori supraaglomerate.”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe.

Înființat ca un serviciu de telemedicină dedicat copiilor din zona metropolitană Cluj- Napoca, în prezent doar 50% dintre apeluri provin din această zonă. Astfel, serviciul este intens solicitat și de pacienți din alte județe, pe primul loc aflându-se Bucureștiul, cu 25,7% dintre apelurile din afara Clujului, urmat de Brașov, Constanța, Alba, Prahova și Timiș. În același timp, calitatea serviciilor oferite a făcut ca adresabilitatea ALOPEDI să depășească granițele României, 122 de apeluri provenind în anul 2017 din alte țări. Se impune a fi precizat în acest context faptul că, în cazul copiilor a căror stare permite îngrijirea la domiciliu nu există diferențe privind recomandările medicale dar, atunci când starea copilului necesită evaluare medicală față în față, sfaturile oferite pacienților din zona metropolitană Cluj-Napoca sunt mai precise decât în cazul celor din alte județe datorită diferențelor existente în ceea ce privește serviciile medicale non-stop disponibile în fiecare localitate.

În ceea ce privește repartizarea pe parcursul anului, cele mai multe apeluri s-au înregistrat în perioadele de primăvară și iarnă, respectiv în lunile martie-aprilie și decembrie-ianuarie. Febra a rămas și anul trecut cel mai frecvent motiv pentru care se apelează 0364-917, respectiv 20% dintre apeluri, urmată fiind de problemele digestive - 19% și de cele respiratorii - 15,8%. Majoritatea apelurilor, mai exact 70% dintre acestea s-au finalizat cu sfaturi privind îngrijirea copilului la domiciliu și comunicarea semnelor de alarmă specifice fiecărei situații, un număr de 1452 de copii (13,4%) au avut nevoie de consult imediat față în față, în timp ce de intervenția serviciului de ambulanță a fost nevoie în doar 112 situații.

 

 

 

 

Consiliul Judeţean Cluj

Serviciul Relaţii Publice

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh