29
Vi, Mar
19 New Articles

Administrație
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Un comunicat de presă primit azi din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România, menit să ne liniștească, nu a avut efectul scontat. Asta pentru că, de mai mulți ani semnalăm gradul avansat de degradare a trotuarului podului peste Arieș de la intrarea în Turda, dinspre Alba Iulia.

Iată comunicatul: „Din cele 4250 de poduri aflate pe rețeaua de Drumuri Naționale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autoritățile locale. De asemenea 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4.

Nici unul dintre  aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constată agravarea situației se ia inclusiv măsura închiderii și devierii circulației pe alte rute.

Potrivit normativelor în vigoare, revizia podurilor se face la intervale de 6 luni, dar și mai devreme, dacă situația o cere. Această revizie este efectuată de echipe de specialiști ai CNAIR, iar rezultatele sunt înscrise într-un raport privind starea generală a infrastructurii rutiere din România.

Tot potrivit normativelor, atunci când la revizie se constată că există degradări mai complexe, se comandă, pe bază de contract, o expertiză tehnică efectuată de experți privați.

Pentru nu se creea confuzii trebuie să precizăm că intervalul pentru lucrări de întreținere periodică este cuprins între 10 și 15 ani iar intervalul pentru reabilitarea sau reparația capitală este cuprins 35-50 ani, în funcție de evaluările tehnice.

Ca exemplu podul de la Mărăcineni, reabilitat după inundațiile din anul 2005, a fost reparat anul acesta în cadrul unui program de întreținere periodică și nu a unui program de reabilitare.

Trebuie să subliniem că nici la momentul începerii lucrărilor din acest an nu exista un risc iminent de colapsare a podului.

Tot pentru corecta informare a opiniei publice precizăm că de principiu reabilitarea podurilor este cuprinsă în programele de reabilitare a unor sectoAre de drum mai extinse.

Este și cazul podului care traversează râul Argeș în zona localității Adunații Copăceni, care face parte din contractul de reabilitare a DN5, dar și al podurilor aflate pe traseul DN73, sector de drum aflat de asemenea în reabilitare.

Sunt însă și programe individuale de reabilitare a podurilor, cum ar fi Podurile dunărene de pe A2, pentru care contractele de lucrări urmează să fie lansate în scurt timp în licitație publică.

Trebuie menționat că inclusiv faptul că nu a fost nevoie de contractarea unor expertize pentru perioade lungi de timp, demonstrează că situația podurilor din Romania nu se află în situație gravă, iar problemele apărute pot fi Ținute sub control prin activități de reparație curentă.

Facem apel la cei care prezintă în spațiul public informații în legătură cu situația infrastructurii naționale, să verifice cu atenție veridicitatea lor, deoarece în caz contrar riscă să producă panică și confuzie în societate”, se arată în documentul remis presei de CNAIR S.A.

Podul este unul cu probleme, unul dintre trotuare desprinzându-se periculos de carosabil. Trotuarul este, de mai multă vreme, înclinat periculos, o posibilă rupere a sa de restul podului ar pune în pericol nu doar anumite persoane care tranzitează locația ci și conducta de alimentare cu apă potabilă a Companiei de Apă Arieș, al cărei traseu se află exact sub trotuarul cu probleme.

Pe 25 mai, podul a fost preluat de către guvern, de la municipalitatea turdeană, printr-o Hotărâre de Guvern.

La finalul lunii mai 2018, primarul turdean, Cristian Matei, ne-a pus la curent cu starea lucrurilor în legătură cu podul de la A&A: „... Am fost sunat de actualul director de la Drumurile Naționale Cluj. M-a felicitat că a trecut Hotărârea de Guvern și mi-a spus că are pregătiți acei bani, pentru lucrare, iar eu l-am întrebat cam când vom avea antreprenor. A spus că acolo nu este problema noastră, antreprenorul se stabilește de către Ministerul Transporturilor și că încearcă să stabilească, în maxim două luni, antreprenorul pentru a ne putea apuca de lucru”, arăta atunci primarul turdean, iar cele două luni au cam trecut.

Primarul municipiului Turda ne-a mai precizat că proiectul de reabilitare al podului există, astfel că nu mai trebuie să se aștepte pentru proiectare, etc.

Vezi cum se circulă în acest moment pe podul-dezastru: http://turdainfo.ro/index.php/video/13563-podul-de-la-turda-un-pericol-continuu-pentru-pietoni

 

 

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh