19
Vi, Apr
20 New Articles

Administrație
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 

În cadrul conferinței de presă, inspectorul șef al ISU Cluj, domnul general de brigadă Ion Moldovan, a prezentat aspecte legate de operaționalizarea echipamentelor primite în cele două etape ale proiectului ”Multirisc modul I”, finanțat prin Fondul de Coeziune prin ”Programul Operațional Infrastructură Mare” POIM.

De asemenea, acesta a menționat faptul că ultimele echipamente primite de unitatea noastră au fost un complet pentru persoane evacuate/sinistrate în sistem containerizat (trei containere), două autospeciale de intervenție și salvare de la înălțime (42m) cu nacelă, lift și posibilitatea de refulare a apei din nacelă, dar și o autospecială pentru păstrarea temporară și transport în regim frigorific. Alăturat găsiți lista completă a acestor echipamente, cât și materiale foto cu aceste echipamente.

Luni, 17 decembrie a.c. urmează să recepționăm trei ambulanțe SMURD tip B2 pentru echipajele de prim-ajutor, în cadrul aceluiași proiect, care vor ajunge la subunitățile din Cluj-Napoca, Turda și Huedin. Este îmbucurător faptul că în cadrul aceluiași proiect Serviciul de Ambulanță Județean Cluj primește 12 ambulanțe noi, unde, de asemenea, exista o nevoie foarte mare pentru acestea. Ne punem speranța ca prin intermediul Programului Operațional de Infrastructură Mare POIM să fie reînnoit tot parcul auto al unității până în 2020 .

Ca efect pe care îl vom simți imediat după primirea noilor ambulanțe va fi îmbunătățirea situației operative. Anul acesta am înregistrat o scădere a numărului de intervenții față de anul trecut, scădere cauzată în totalitate defecțiunilor dese și costisitoare ale ambulanțelor SMURD. Toate ambulanțele din parcul nostru au depășite normele de utilizare, ceea ce generează defecțiuni tot mai dese și costisitoare. Au rezultat astfel perioade semnificative în care ambulanțele SMURD au fost nefuncționale și a trebuit să suplinească lipsa lor echipajele SAJ.

De asemenea, este foarte important pentru misiunile care le avem de îndeplinit faptul că urmează să primim la începutul anului 2019, prin sprijinul Primăriei municipiului Cluj-Napoca, o ambulanță de terapie intensivă SMURD de tip C1 și avem asigurări că vom primi din partea Primăriei comunei Florești o ambulanță nouă pentru echipajul de prim ajutor SMURD din localitate.

Trebuie să vă mai spunem că apreciem foarte mult și suntem recunoscători inițiativei Asociației Beard Brothers, care au venit în ajutorul nostru prin campania acerbă, demarată pe parcursul acestui an, pentru a strânge fonduri destinate unei noi ambulanței SMURD. Acești oameni au făcut eforturi incredibile pentru a strânge fondurile necesare și știm că sunt foarte aprope de a realiza obiectivele care și le-au propus la început de an. Mai multe detalii suntem siguri că vă vor da membrii asociației, la momentul potrivit.

Timpul mediu de reacție, pentru echipajele noastre, s-a menținut la 12 minute pentru ambulanțe și 14 minute pentru autospecialele de stins incendii/descarcerare, însă suntem nemulțumiți de acoperirea care există în zona comunelor Vultureni și Panticeu. Drept pentru care suntem în discuții avansate cu autoritățile locale din comuna Chinteni, pentru a operaționaliza un punct de lucru la ieșirea din localitate înspre Vultureni. Astfel, se va reduce timpul de răspuns cu ceea ce însemnă distanța parcursă de autospeciale din municipiul Cluj-Napoca până la ieșirea din localitatea Chinteni. După calculele și măsurătorile noastre, însemnă 14 minute scăzute din circa 30 de minute necesare pentru a ajunge autospecialele de intervenție la acele comunități.

De asemenea, am primit sprijinul și am găsit deschidere din partea autorităților locale din municipiul Gherla pentru a deschide acolo o stație SMURD. Acest lucru însemnă că vom putea răspunde mai repde accidentelor ce au loc pe centura ocolitoare a localității sau în comunitățile din apropiere, unde intervin acum forțele din Detașamentul de Pompieri Dej.

Nu în ultimul rând, vrem să vă spunem că noile spații amenajate prin proiectul Consiliului Județean pentru dispeceratul comun ISU-SAJ, oferă condiții propice dispecerilor responsabili pentru gestionarea urgențelor medicale și celor din sfera situațiilor de urgență. Dispeceratul integrat funcționează în aceste spații de mai bine de un an și rezultatele condițiilor oferite dispecerilor încep să se simtă în activitatea acestora.

Am dori să transmitem celor interesați, faptul că primirea documentațiilor pentru avize și autorizații privind securitatea la incendiu și protecție civilă se va face după un program restrâns în perioada sărbătorilor și a sfârșitului de an. Volumul mare de dosare și solicitări înregistrat de Compartimentul de Avizare/Autorizare presupune gestionarea datelor prelucrate la sfârșit de an, astfel încât nu se nu se vor mai putea prelua alte dosare în perioada apropiată sfârșitului de an.
Ultima zi de lucru cu publicul pentru anul 2018 va fi joi 20.12.2018, urmând să se reia programul de lucru cu publicul marți, 08.01.2019.

Aici puteți vedea o galeri foto cu noile achiziții: https://photos.app.goo.gl/HW6Di9igvGqgDY2F8 

COMPARTIMENTUL INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE

 

 

 


Cluj-Napoca, B-dul 21 Decembrie 1989, nr. 69-71, Cod: 400124
Tel. 0264 591 271, Fax : 0264 593 873, E-mail : Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Informaţii suplimentare : 0741 224 301 şi e-mail : Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.


Echipamente primite în prima etapă a POIM 2014-2020 proiectul Raspunsul Eficient Salveaza Vieți/ERSL I

1. Complet scufundare umed pt interventii in mediu acvatic
2. Complet scufundare uscat pt interventii in mediu acvatic
3. Proiector de suprafata pt interventii in mediu acvatic
4. Două balize cu dispozitiv lunminos pt interventii in mediu acvatic
5. Cinci motopompe transportabile pentru interventii in caz de inundatii
6. Instalatie de potabilizarea a apei pt. filtrare apei in caz de calamitati
7. Zece hamuri cu vesta de salvare integrate pt interventii in mediu acvatic
8. 15 Cange telescopice din aluminiu pt interventii in mediu acvatic
9. Autopompa cisterna 5000 litri pentru interventii la incendii
10. Autospeciala cu echipament pentru transport scafandrii si interventii in mediu acvatic (complet format din autospeciala, peridoc si barca pentru 4 persoane)
11. Microbuz 16+1 locuri pt transportul personalului la interventii
12. Ambarcatiune cu chila rigida si borduri moi pt interventii in mediu acvatic
13. Două ambarcatiuni din aluminiu pt interventii in mediu acvatic
14. O remorca peridoc pt transportul barcilor la interventii in mediu acvatic
15. O motopompa de mare capacitate pentru interventii in caz de inundatii (debit 800 mc/ora, adancime aspiratie max 8m)
16. O linie tehnologică containerizată pentru întreținerea echipamentelor individuale de protecție.


Echipamente primite în a doua etapă a POIM 2014-2020 proiectul Raspunsul Eficient Salveaza Vieti/ERSL II

1. Autocamion transport materiale pt transportul materialelor la interventii
2. Autospecială pentru stins incendii cu capacitate mărită de 9000l
3. Două microbuze 16+1 locuri pt transportul personalului la interventii
4. Compresor pentru incarcat buteliile aparatelor cu aer comprimat pt asigurarea interventiilor
5. Motopompa de mare capacitate pentru interventii in caz de inundatii (debit 800 mc/ora, adancime aspiratie max 8m)
6. Două autospeciale de interventie si salvare de la inaltimi (42±3m) (dotate cu lift si posibilitatea refularii apei din nacela)
7. Trei camione cu sistem hidraulic de incarcare pt transportul containerelor la interventii (capacitate de manipulare container cu masa totala 12000 kg)
8. Două containere multirisc (dotat cu materiale constructii, echipamente de ridicare, echipamente de iluminat, echipament de geniu, echipamente de tamplarie, echipamente de de descarcerare, scule electrice, ecipamente de protectie si salvare de la inaltime si echipamente PSI) si
9. Un container pentru iluminat și asigurarea rezervă energie electric pentru obiective speciale (450KVA)
10. Autospeciala pt pastrarea si transportul in regim frigorific pt. interventii in caz de calamitati cu victime multiple (dotat cu 52 locuri)
11. Tabără mobilă pentru persoane evacuate/sinistrate în sistem containerizat (trei containere)

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh