Opinie
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

După ce valul de euforie provocat de găzduirea în Salina Turda a trecut, putem judeca la rece și putem evalua evenimentul, cu bune și cu rele. În primul rând, referindu-ne la Turda, turdeni și tot ce înseamnă gazda show-ului care a constituit o premieră de televiziune dar și una muzicală, trebuie să fim de acord că a existat un câștig de imagine imens. Nenumăratele promo-uri pre-eveniment, conferința de presă, interviurile de dinaintea momentelor competiționale, au constituit partea de teasing, pentru ca orele de transmisie în direct din cel mai frumos loc subpământean din România, care se  poate vizita, să pună Turda în centrul atenției naționale.

Discuțiile purtate ai ales de cei care se opun oricărui proiect al administrației Cristian Matei au fost purtate în jurul banilor, în jurul sumei de 30.000 de euro aprobată de Consiliul local de la bugetul local pentru ca TVR să vină în Salina Turda. Sigur că, dacă Salina era în Teleorman, transmisia s-ar fi făcut pe cheltuiala exclusivă a televiziunii naționale, însă noi ne aflăm în Cluj. Avem de respectat un blazon, iar un astfel de eveniment cultural, până la urmă, de nivel național, are niște costuri. Pe care Turda le-a achitat, iar TVR ne-a dat în schimb vizibilitate și imagine, o publicitate greu de făcut, la banii aceia, în alt mod. Întrebarea care se pune, la final, este: „A meritat efortul financiar?” Iar un răspuns exact nu-l poate oferi nici Dâncu, cu armatele sale de sociologi. Dar putem efectua niște calcule simple. Am avut cinstea să lucrez în PRO TV timp de circa 12 ani și am fost, cum se spune, în interior, deci, credeți-mă, știu ce vorbesc. Colega mea, Anca Babaioana, este acum la TVR, a fost prezentă toate zilele acestea în Salină (felicitări Anca și spor la muncă în continuare) și vă poate confirma spusele mele. O altă sursă de încredere pe acest subiect este Radu Bănete, omul care a fost vârful marketing-ului de televiziune din Turda și Câmpia Turzii pentru vreo 15 ani. Ei vă pot spune, dar și alți oameni de televiziune, că sunt mulți plecați din Turda pe la Cluj și București, că, spre exemplu, tarifele publicitare practicate de televiziunile naționale au un nivel foarte ridicat. PRO TV, ca să rămânem unde știm, te taxează, dacă vrei o singură difuzare a unui spot publicitar cu durata 30 de secunde, undeva în jurul a 4.000 de euro. O singură difuzare, 30 de secunde.

Sigur, o să spuneți că TVR nu e PRO TV. E adevărat, dar nici câteva ore, câteva zeci de difuzări a unor filmulețe cu Turda, nu sunt 30 de secunde.

Adică, dacă împărțim 30.000 de euro la 4.000 euro pentru 30 de secunde, socotim că Turda ar fi putut cumpăra cu acei bani spațiu publicitar în prime time, la cea mai populară televiziune din țară, 225 secunde,  adică sub 4 minute. Acum comparați acele 4 minute în buletinul principal de știri al PRO TV cu orele și zilele diferite de broadcasting legat de Salina Turda și Turda.

Concluzie: niciodată nu a existat o propagandă turistică mai concertată și mai rentabilă decât această Semifinală Eurovision din Salina Turda. O propagandă care va continua, pentru că Turda, Salina Turda, a trimis în finală trei concurenți valoroși, despre care se va preciza, în continuare că vin din semifinala din adâncuri. Iar imaginile spectaculoase de aici vor continua să fie difuzate de TVR, cu siguranță.

Unde mai pui că evenimentul a fost filmat și de o echipă a Euronews.

Sper că ne-am lămurit că a fost o afacere de succes pentru Turda, chiar dacă nu știm câți dintre cei care au urmărit transmisiunile TVR din Salina Turda s-au hotărât, în acel moment, să vină să viziteze Turda. Asta nu se poate măsura, însă, așa cum orice afacere de succes se bazează pe o publicitate cât mai bogată, trebuie să fim de acord că primarul Cristian Matei și echipa trimisă de acesta să colaboreze cu TVR-ul, oameni care au muncit foarte mult pentru succesul colaborării dintre Turda și TVR, trebuie felicitați și încurajați, pentru ca astfel de acțiuni să fie multiplicate, înspre folosul final al turdenilor.

--------------------------------------

Ce scrie România TV, de exemplu, pe site-ul lor, despre evenimentul TVR?

„Claudia Andas, Feli şi Tiri au câştigat cea de-a patra semifinală a selecţiei naţionale pentru Eurovision Song Contest 2018, care a avut loc duminică seară la Salina Turda, la 90 de metri sub pământ, marcând o premieră în istoria concursului internaţional, prin locul de organizare.

EUROVISION ROMANIA 2018 LIVE VIDEO TVR: Euronews va avea echipă de filmare, duminică seară, la semifinala Eurovision România care va avea loc la Salina Turda, la 90 de metri sub pământ. Acest spectacol marchează o premieră în istoria concursului internaţional prin locul în care este organizat.

EUROVISION ROMANIA 2018 LIVE VIDEO TVR:

Doina Gradea, directorul general interimar al TVR, a declarat, vineri, că mai multe televiziuni din străinătate vor să preia imagini de la acest spectacol.

Din informaţiile deţinute de News.ro, Euronews va avea echipă de filmare la show”, putem găsi consemnat pe România TV.

----------------------------------------

„Succes absolut! Prin organizarea acestui eveniment am reuşit să punem Turda pe harta mondială! Aşa cum am spus, am scris istorie alături de TVR prin Semifinala Eurovision de la Salina Turda! Felicit întreaga echipă a Primăriei Turda şi a Salinei pentru organizarea exemplară! De asemenea, mulțumesc echipei TVR pentru profesionalism şi pentru că au realizat o transmisie impecabilă!”, a postat primarul Cristian Matei pe pagina sa de Facebook.

 

 

 

Credit foto: Marian OPREA - Agora Media