O știre aberantă i-a indignat pe turdeni

Postată pe „Grai de Cluj”, o știre intitulată „Ravagii facute de ploi la Turda, trafic inchis”, i-a bulversat pe facebook-iștii turdeni. Citind aberația, nu le venea să-și vreadă ochilor, ca să nu mai vorbim de redactarea știrii.

Facebook-ul a fost inundat de comentarii ale unor turdeni indignați, știrea parvenindu-le de pe un cont fake. Așa se face trafic, așa se fac banii…

Cum dreaq să fim inundați, într-o zi când abia daca au căzut câțiva stropi?!

Mare-i grădina internetului ăsta. Atenție la sursele serioase și la cele… varză!

Ravagii facute de ploi la Turda, trafic inchis

La pescuit, pe Arieș și pe Mureș

Eu nu sunt un pescar prea experimentat. Îmi plac însă clipele de liniște petrecute pe malul apei, în încercarea de a găsi momeala perfectă, montura potrivită sau… locul perfect pentru un pescuit.

După ce sâmbătă am pescuit pe Mureș, în aval de Gura Arieșului, pentru vreo dou-trei ore, a doua zi, fiind duminică, ne-am gândit împreună cu soția să ieșim pe Arieș, de data aceasta, tot pentru un timp foarte scurt. Când am vrut să vizitez câteva locuri, la primul am fost șocat de culoarea apei râului. Știam că fuseseră ploi torențiale, cu o zi înainte, care au provocat viituri pe multe văi de pe malul stâng al râului Arieș, însă parcă apa era prea tulbure.

Așa că am decis să urcăm până găsim apă mai limpede. Apa era foarte tulbure mai jos de vărsarea Ierii în Arieș, în amonte fiind toto tulbure, dar cu o nuanță puțin mai diluată.

În încercarea noastră de a identifica sursa turbidității apei râului Arieș, am ajuns, dincolo de Lunca Arieșui, în amonte de vărsarea Văii Poșagăi. Ce să vezi, minune! Dintr-o dată, Arieșul a devenit limpede și cu o culoare de smarald.

Am ales să aruncăm undițele în apă – între timp mi s-a alăturat Răzvan, nepotul soției mele –  la Sălciua de Jos. Când am traversat drumul, i-am făcut cu mâna fostului deputat Mircea Irimie, care gonea spre Turda, lavolanul mașinii fiului său, întorcându-se de la Muntele Găina, unde a participat la manifestările tradiționale moțești, însă nu cred că ne-a văzut.

Am găsit niște locuri discrete minunate, unde am văzut  zeci de pești, dintre care vreo 10-15 măricei, din specia clean. Am dat și la plută și cu spinner-ul. Toți peștii prinși s-au întors în apă, dar am petrecut clipe frumoase, sub amenințarea tunetelor ce se rostogoleau prin atmosferă, de la Muntele Mare, împrîștiindu-se în întreaga zonă.

Am plecat abia când picurii grei de ploaie păreau să încerce să ne dea bobârnace lichide, alungându-ne spre casă.

În final, o poză dintr-un loc frumos, pe Mureș…

Ziua Armatei la Câmpia Turzii – 25 octombrie 2016

ziua-armatei-ct2016-32 Continue reading “Ziua Armatei la Câmpia Turzii – 25 octombrie 2016” »

Ziua Armatei – 25 Octombrie 2016 – în imagini

ziua-armatei-turda84 Continue reading “Ziua Armatei – 25 Octombrie 2016 – în imagini” »

Handbal: Potaissa Turda- Steaua București 33-26 (13-10) GALERIE FOTO

potaissa-steaua-12 Continue reading “Handbal: Potaissa Turda- Steaua București 33-26 (13-10) GALERIE FOTO” »

Deschiderea anului școlar 2016-2017 la CNMV (Galerie foto)

cnmv-deschidere-2016 Continue reading “Deschiderea anului școlar 2016-2017 la CNMV (Galerie foto)” »

Gala Zece pentru Turda (foto 50+)

Aici aveți peste 50 de fotografii de la Gala 10 pentru turda, un eveniment care ar trebui să

Gala 10 pt Turda - ZMT 2016

devină o tradiție a comunității noastre. Continue reading “Gala Zece pentru Turda (foto 50+)” »

Focul de artificii de la finalul Zilelor Municipiului Turda 2016 (50 foto)

artificii-zmt-2016-51 Continue reading “Focul de artificii de la finalul Zilelor Municipiului Turda 2016 (50 foto)” »

Gladiatori la Castrul Roman Potaissa

zmt2016-VIRTVS ANTIQVA-35 Continue reading “Gladiatori la Castrul Roman Potaissa” »

Nunta de Aur de Zilele Municipiului Turda

ZMT-50ani-25 Continue reading “Nunta de Aur de Zilele Municipiului Turda” »