23
Lun, Sep
42 New Articles

Anchetă
Typography

facsimil-cl-hot-impozite

Cel mai penibil și mincinos comunicat de presă trimis de Primăria Turda, ne-a fost dat să-l citim în aceste zile. Se pare că a început campania electorală iar PNL-ul, care a constatat, probabil, că la Turda mai are alături doar pe cei care au de câștigat în mod direct de pe urma politicii sale, a ieșit la atac. Și care este subiectul cel mai sensibil pentru turdean? Prețul apei și al canalului!

Mai întâi două pseudo organe de presă au publicat un material prin care induceau în eroare opinia publică, cărora Compania de Apă Arieș, condusă de PSD-istul Cristian Matei, le-a solicitat publicarea unui drept la replică. Pseudo-organele s-au conformat și au publicat materialul trimis de CAA care, în mare, dezmințea cu argumente și dovezi zvonurile alarmiste și mincinoase cum că prețul din zona Turda și Câmpia Turzii este cel mai mare din țară, ba chiar urmează să crea
scă.

Probabil enervat că un consilier PSD a îndrăznit să întrebe de ce dăm atât de mulți bani pentru Grădina Zoo, nefuncțională de 8 ani din cauza modului în care administrația Ștefănie a gestionat lucrările de reabilitare, edilul-șef a dispus trimiterea unui comunicat de presă care se intitulează „Clarificări privind tarifarea serviciilor de apă şi canalizare urmare a apariţiilor în presa locală respectiv a solicitărilor primite din partea cetăţenilor Municipiului Turda”. Un comunicat care propagă informații mincinoase, care încearcă să manipuleze opinia publică, într-un stil deja consacrat de cel care ocupă de 12 ani scaunul de primar, comunicat prin care se dorește precizarea „poziției oficiale a autorităţii publice locale a Municipiului Turda”. Ceea ce este extrem de grav și îngrijorător.

„Municipiul Turda prin Primar Tudor Ştefănie a fost singurul membru al A.D.I - Apa Văii Arieşului care a adoptat o hotărâre în sensul reducerii tarifului acestor servicii. În acest sens, a fost adoptată Hotărârea nr. 218/30.09.2014 având ca obiect revocarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Turda nr. 225/20.09.2013 privind reconfirmarea (ajustarea) tarifelor aferente furnizării serviciilor de apă şi canal, în cadrul ariei delegării A.D.I.- Apa Văii Arieşului”, se arată în comunicat.

Deja avem de-a face cu o primă minciună: Municipiul Turda nu a adoptat prin primar Tudor Ștefănie (cineva să le spună celor care sunt plătiți din banul public pentru a-i face imagine pozitivă prin comunicate de presă prost scrise, anagramate, că „primar” se scrie cu „p” mic, fiind doar un substantiv comun, oricâtă admirație ar avea respectivii pentru șeful lor) nicio hotărâre. Cel care adoptă hotărâri în Municipiul Turda este Consiliul local, din care primarul nu face parte și care nu este subordonat primarului.

„Motivaţia principală a fost aceea că menţinerea unui tarif majorat nu se mai justifică atâta vreme cât operatorul de apă şi canalizare nu a respectat, în anul 2014, mecanismul instituţional creat în aria delegării, prin actualizarea planului de afaceri al operatorului, obligaţie expres stipulată în contractul de delegare”, se mai arată în comunicat, referindu-se la o chichiță nediscutată vreodată în Consiliul local, autorul neprecizat uitând să spună că tarifele la apă și canal evoluează conform unui grafic aprobat printre alții, de primarul Tudor Ștefănie, semnatar al documentelor oficiale care au dus la accesarea unor fonduri de la Uniunea Europeană de zeci de milioane de euro.

Comunicatul continuă cu o altă eroare: „Se poate afirma faptul că Municipiul Turda prin Primar nu s-a raliat poziţiei celorlalte UAT-uri din Apa Văii Arieşului, considerând că este nevoie de o abordare mai serioasă şi mai explicită a tarifării faţă de membrii comunităţii turdene”. Din nou, primarul nu se poate ralia decât poziției Consiliului local, care l-a delegat ca reprezentant în AGA de la ADI Apa Văii Arieșului, asociația în subordinea căreia este Compania de Apă Arieș. Unde mai pui că primarul Ștefănie este președintele în exercițiu al acestei asociații. Dacă este atât de interesat de binele locuitorilor, care dorim cu toții să plătim cât mai puțin pentru servicii, inclusiv pentru apă-canal, de ce nu inițiază, ca președinte AGA, propunerea de scădere a tarifelor? Pentru că nu poate, el activând în interiorul unui mandat.

„În ceea ce priveşte comunicarea privind reducerea tarifului la apă şi canalizare din ultima perioadă, comunicare asumată de către conducerea operatorului acestor servicii, reducerea la care se face referire nu reprezintă altceva decât urmarea firească a aplicării prevederilor legale care reglementează reducerea TVA – ului la anumite servicii. Practic, este vorba despre o concretizare a prevederilor Codului Fiscal şi nu de o iniţiativă personalizată a societăţii, făcută cu scopul de a reduce în mod real costurile serviciilor”, iată, în sfârșit, adevăr în acest comunicat.

„De asemenea, se impune a fi făcută următoarea menţiune: pentru desăvârşirea majorării tarifelor la apă şi canalizare este absolut necesar să existe un mandat expres din partea Consiliului Local al Municipiului Turda pentru împuternicirea Primarului de a vota în numele şi pe seama Municipiului această măsură. În istoricul Hotărârilor de Consiliu Local al Municipiului Turda nu există un asemenea act administrativ, motiv pentru care majorarea invocată de prestatorul serviciilor de apă şi canalizare cu privire la Hotărârea A.V.A. este nejustificată, întrucât nu a avut aprobarea legală din partea Consiliului Local al Municipiului Turda sau a Primarului localităţii”, ni se mai comunică, acest din urmă citat reprezentând „mama tuturor minciunilor” pe acest subiect. Puteți vedea alăturat, în facsimil, HCL 225/2013, unde la art. 3 se stipulează: „Se mandatează Primarul municipiului Turda, domnul Tudor Ștefănie, să voteze în numele și pe seama Municipiului Turda, în cadrul Adunării Generale a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apa Văii Arieșului prețurile stabilite în art. 1”.

Ei bine, după ce a votat această ultimă scumpire, în toamna lui 2014, înaintea campaniei pentru prezidențiale, PNL-ul primarului Ștefănie a adoptat o Hotărâre de Consiliu local solicitând revenirea la vechiul tarif, cel din 2011. Hotărârea 218/30.09.2014 de revocare a Hotărârii Consiliului local al municipiului Turda nr. 225/30.09.2013 privind reconfirmarea (ajustarea) tarifelor aferente furnizării serviciilor de apă și canal, în cadrul Ariei delegării ADI Apa Văii Arieșului , a fost anulată prin Sentința nr. 2759/2015 pronunțată de Tribunalul CLUJ la data de 16-09-2015 în dosarul nr. 779/117/2015. Așadar, pseudo-propunerea PNL de reducere a prețului apei a fost un demers pur electoral, pe cât de fals pe atât de ieftin, întrucât ei știau că prețul nu poate fi scăzut, însă doreau să inducă electoratul în eroare, ca și acum, aruncând vina pe PSD-ul lui Matei. Poate au și reușit, însă ce este cert este faptul că oricine ar fi director la CAA, Ștefănie, Băsescu, Ponta, etc. nu ar putea scădea prețul apei. Prețul și evoluția lui este stabilită în urma proiectului cu finanțare europeană pe baza unor documente semnate, în numele Unităților Administrativ Teritoriale componente ale AVA Apa Văii Arieșului, adică pe seama și in numele cetățenilor, de reprezentanții aleși: primarii din Turda, Câmpia Turzii și comunele din asociație. În cazul municipiului Turda au fost semnate de primarul Ștefănie.

Toate afirmațiile de mai sus pot fi verificate, astfel că acest fals subiect electoral ar trebui tratat cu toată seriozitatea, iar politicienii turdeni să nu se mai scundă după deget și să arunce vina pe adversari. Turdeanul nu e nici orb, nici prost!

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh