23
Ma, Apr
10 New Articles

Administrație
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ultimele precizări referitoare la așa numita „ocolitoare a Turzii”, apărute prin diferite organe media ale colegilor, au fostă făcute de către CNAIR ca răspuns la adresa primarului Cristian Matei din adresa cnair ocolitoare a3 dn1 martinestidata de 11 februarie 2019. Subliniem asta pentru corecta informare a cititorilor noștri, după ce am observat, atât pe rețelele de specializare cât și pe forumurile șoferilor interesați de această arteră de circulație, că adversari politici ai primarului turdean încearcă să-i diminueze sau chiar anuleze meritele în această speță. Adevărul este că primarul PSD, Cristian Matei, profitând de faptul că partidul său se află la putere, a făcut o serie de demersuri, atât personal, cât și prin intermediul deputatului de Cluj, turdeanca Cristina Burciu, pentru ca acest drum să se realizeze.

Așa cum se vede din facsimilul alăturat, aviz cârcotașilor, CNAIR menționează clar sprijinul Primăriei Municipiului Turda cu privire la implementarea Drumului de legătură între Autostrada A3 și DN1, în zona localității Mărtinești. Necesitatea și oportunitatea realizării în cel mai scurt timp posibil a acestui proiect pentru a se asigura premisele degrevării municipiului Turda de traficul greu generat de către Autostrada A3.

În răspunsul acordat primarului Cristian Matei de către directorul CNAIR se arată doar faza în care se află proiectul, nu se precizează fazele prin care acesta a trecut, de-a lungul ultimilor ani, de la idee, vis și dorință, până în prezent, când se vor relua proceduri deja parcurse, din păcate degeaba, în anii anteriori.

„A fost avizată, în 2017, în Comisiile Tehnice Economice (C.T.E.) ale Companiei Naționale de Administrare  a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.) și Ministerului Transporturilor (M.T.), varianta de traseu studiată în cadrul Studiului de Fezabilitate, condiționată de continuarea procedurilor de obținere a avizului/acordului de mediu și identificarea sursei de finanțare”, se arată în comunicarea CNAIR, document în care directorul general al CNAIR, Narcis Ștefan Neaga, explică: „Până la momentul de față, nu a fost obținut Acordul de Mediu și nu au fost realizate studiul de coexistență cu Electrica SA și Studiul arheologic intrusiv. Aceste documente lipsă au făcut ca, în construcția bugetului pentru 2019 alocat C.N.A.I.R. de către Ministerul Transporturilor, proiectul să fie încadrat în lista proiectelor aflate în prezent în etapa de pregătire în vederea elaborării documentațiilor tehnic-economice, proiecte care vor fi bugetate pe parcursul anului 2019, după obținerea aprobărilor legale necesare”, se mai arată în documentul citat.

Astfel, aflăm că, cei mai recenți pași făcuți pe calea realizării drumului care ar urma să scoată traficul greu și nu numai, din Turda și chiar Câmpia Turzii, pot fi descriși astfel: „Calendarul estimat pentru derularea procedurii de atribuire a contractului de prestări servicii și pentru realizarea Studiului de Fezabilitate aferent obiectivului de investiții Drum de legătură între Autostrada A3 și DN1 în zona localității Mărtinești se prezintă astfel:

  • Elaborare documentație pentru lansarea licitației (caiet de sarcini, referat de necesitate etc) – martie 2019
  • Elaborare documentație de atribuire și încărcare în SICAP – martie 2019
  • Evaluare oferte și semnare contract – estimat iulie 2019”.

Ce scrie pe un forum dedicat infrastructurii rutiere, despre drumul A3 – Mărtinești, un șofer care susține că a discutat cu conducerea DRDP Cluj: Contractul SF va fi probabil reziliat si relicitat in lunile urmatoare. Desi proiectantul a livrat si facturat o parte din cerinte - studiu de traseu, aviz de la primarii, alte studii - DRDP nu le poate plati. Asta pt ca in contract scrie ca prima plata e dupa obtinerea tuturor avizelor, inclusiv acord de mediu. Ori proiectantul nu a mers mai departe sa obtina si acest ultim acord”.
În zilele următoare vom reveni cu amănunte despre cine se face vinovat de tergiversarea realizării acestei artere atât de importantă pentru întreaga zonă și pentru mii de șoferi din întreaga țară și nu numai. Cu atât mai mult cu cât, în acest an, se prefigurează lucrări ample pe multe străzi, în cadrul pasului II al proiectului cu finanțare europeană de reabilitare și extindere a rețelei de apă potabilă și canal. Un alt proiect care ar putea da peste cap circulația rutieră în zona Turda este cel de reparații la podul peste râul Arieș, la ieșirea spre Alba Iulia. Dacă și acolo vor începe lucrările, circulația va fi deviat pe str. 22 Decembrie 1989, o arteră despre care primarul Cristian Matei a dat asigurări că va fi asfaltată, și ea, în acest an.

 

 

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh