29
Vi, Mar
19 New Articles

Administrație
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Se spune că un necaz nu vine niciodată singur. În plină pandemie, multe persoane au fost „încercate” de late probleme, pentru ei, eroii au fost pompierii și personalul medical SMURD, care au intervenit cu promptitudine și curaj, de fiecare dată.pompieri

Ei bine, cât de ample și numeroase au fost acțiunile acestora în anul 2020, putem afla din bilanțul prezentat de conducerea Inspectoratului pentru Situații de Urgență Cluj.

„Anul precedent a fost unul atipic din toate punctele de vedere, cu provocări numeroase și diferite, cu misiuni inedite nemaiîntâlnite până acum. Cu toate acestea personalul unității noastre a fost mereu la datorie și a făcut față acestor noi încercări, chiar dacă noile realități au însemnat o încărcare mare, resimțită îndeosebi de personalul de la intervenție.
Obiectivele și direcțiile de acțiune au urmărit eficientizarea și gestionarea situațiilor de urgență în vederea menținerii sub control a riscurilor, asigurării stării de normalitate, a protecției vieții și bunurilor cetățenilor, dar și pentru implementarea prevederilor legale în scopul limitării infecției cu SARS-CoV-2”, arată general de brigadă Ion Moldovan – inspector șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Avram Iancu” al județului Cluj.

.
Astfel, subunitățile clujene, printre care și cea de la Turda și Muntele Băișorii, din zona noastră, au desfășurat un număr de 18.563 intervenții, în medie 50 pe zi, dintre care 15.860 pentru acordarea primului ajutor medical, în creștere cu 14,7% față de anul precedent, și 2703 pentru situații de urgență, respectiv stingerea incendiilor, descarcerare, salvări persoane din medii ostile vieții, etc.
Timpul mediu pentru deplasare la intervenții în situații de urgență a crescut în acest an la 17 minute pentru echipajele medicale și 15 minute pentru situații de urgență, având în vedere necesitatea de echipare a costumelor de izolare biologică. Au mai fost efectuate 1430 de recunoașteri în obiective și localități din zona de competență și 481 de misiuni de asigurare a măsurilor de prevenire a incendiilor, informare publică și asistență medicală de urgență, iar în lunile septembrie și decembrie personalul unității a fost implicat în paza secțiilor de votare pe timpul procesului electoral.
Echipa pirotehnică a desfășurat 92 de misiuni de asanare a teritoriului de munițiile rămasă neexplodate și 8 misiuni pentru distrugerea acestora. Au fost monitorizate prin Centrul Operațional 9813 transporturi de deșeuri periculoase, 856 de transporturi speciale și 327 de avertizări hidrometeorologice.

„Începând cu luna martie a acestui an a fost activat Centrul Județean de Conducere și Coordonare a Intervenției la sediul unității noastre. Aici își desfășoară zilnic activitatea personal din cadrul IPJ, IJJ, GMJ și DSP Cluj, iar prin acesta se coordonează toate activitățile pe linia gestionării intervenției pentru limitarea răspândirii infecției cu virusul SARS-Cov-2. Prin CJCCI au fost organizate plasarea în carantină a persoanelor care călătoreau din țări cu incidența mare de transmitere a noului virus, paza și protecția centrelor de carantină, ulterior plasarea în izolare și carantină a persoanelor cu rezultat pozitiv la testarea privind infecția cu SARS-CoV-2 și aplicarea măsurilor de carantină pentru localitățile cu rata mare de transmitere a virusului.
Având în vedere activarea CJCCI a fost nevoie de o serie de echipamente și personal specializat, cu un aport importat al voluntarilor, în scopul implementării unor aplicații și modalități de lucru în vederea gestionării efectelor pandemiei la nivelul județului Cluj. Astfel, prin sprijinul unor operatori economici și asociații am reușit :
• Operaționalizarea call-center monitorizare pacienți
• Operaționalizarea call-center RCS-RDS-TEL VERDE - informații COVID-19
• Operaționalizarea call-center informații medicale COVID-19”, se mai arată în bilanțul transmis de ISU Cluj.

Inspecția de prevenire a canalizat toate resursele disponibile pentru a asigura un climat de siguranță în zona de competență, fiind efectuate 1029 de controale de prevenire, în urma cărora au fost aplicate 829 de sancțiuni, respectiv 776 de avertismente și 53 de amenzi contravenționale în valoare de 325.501 lei. La acestea se adaugă acțiunile pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei COVID-19, respectiv 1670 acțiuni individuale și în comun cu celelalte structuri din MAI. Au fost verificate 6164 obiective din care 5324 agenți comerciali și 840
instituții, aplicându-se 648 de avertismente și 2 amenzi.
Au fost prelucrate 2353 de dosare și cereri privind avizarea și autorizarea construcțiilor privind îndeplinirea cerinței de securitate la incendiu, fiind eliberate 334 de avize privind securitatea la incendiu, 79 avize privind protecția civilă, 128 de autorizații de securitate la incendiu, 13 autorizații de protecție civilă, 10 acorduri pentru focuri de artificii și s-a acordat asistență de specialitate în 192 cazuri și
s-a răspuns la 1500 de cereri și petiții privind securitatea la incendiu.

Sub aspectul dificultăților identificate, suntem încă deficitari la dotare cu autospeciale pentru intervenție cu apă și spumă, în prezent fiind necesare dislocarea forțelor de la subunitățile aflate  și este necesar să facem manevre de forțe și mijloace atunci când gestionăm intervențiile de amploare din județ.

De asemenea, întâmpinam greutăți pe linia segmentului de resurse umane, unde, ca număr de indicatori în statul de organizare suntem subdimensionați în raport cu volumul de muncă per fiecare individ precum și multitudinea de evenimente și misiuni pe care le avem.

Obiective propuse pentru anul în curs:
1.       Completarea deficitului de personal la nivelul unității și subunităților subordonate (în special completarea echipei de scafandri);
2.      Deschiderea de noi puncte de lucru astfel încât să ajungem cât mai
repede la populația care are nevoie de noi;
3.       Continuarea reabilitării spațiilor subunităților astfel încât să oferim condiții prielnice pentru personalul din turele de serviciu;

”În final, doresc să adresez mulțumiri tuturor partenerilor noștri pentru că au fost și sunt în continuare alături de noi în misiunea pe care o avem față de cetățenii acestui județ și doresc să le mulțumesc și colegilor mei, pentru modul cum și-au îndeplinit atribuțiunile. Nu în ultimul rând, doresc să le mulțumesc medicilor,
asistenților, paramedicilor și nu în ultimul voluntarilor și să îi asigur  că vom continua să fim împreună o echipă puternică, care va face față tuturor provocărilor de la nivelul județului Cluj şi nu numai...” – general de brigadă Ion Moldovan – inspector șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Avram Iancu” al județului Cluj.

COMPARTIMENTUL INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE

 

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh