29
Vi, Mar
17 New Articles

Administrație
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

În această după-amiază s-a deschis circulația pe Lotul 2 din Autostrada A10 Sebeș – Turda, conform Planului de Management de Trafic aprobat de către CNAIR și IGPR, porțiunea Alba Iulia-Aiud! Lotul 2 al autostrăzii, care s-a deschis azi traficului, vine să completeze întregul tronson al Autostrăzii A10 care face legătura dintre A1 și A3, astfel că, de acum, se circulă pe întreaga lungime a autostrăzii A10. 

Construcția a durat mai bine de 7 ani de la semnarea contractului dar, de acum, șoferii vor scăpa de traficul infernal de pe DN1 în zona Alba-Aiud.

Deschiderea traficului a fost făcută, totuși, cu o restricție de viteză la 100 km/h pe toți cei 24,25 km ai lotului pentru că gardul de protecție este instalat doar pe aproximativ 50% din suprafață.

În plus, CNAIR anunță că traficul va rămâne restricționat pe o bandă pe sens, pe o distanță de 1,5 km, până în luna aprilie-mai 2022 pentru că, în zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren, una dintre căi nu este încă finalizată.

Ca atare, pe acest sector -de 1,5 km- se va circula în ambele sensuri, dar pe o singură cale, în regim de Drum Național. Situația a impus limitarea vitezei la 60 km/h în zona respectivă, dar și limitarea la 100 de km/h pe restul lotului 2.

Constructorul va trebui să monteze toate elementele de siguranță și să semnalizeze prin marcaje provizorii zonele unde acestea nu sunt definitivate.

Deschiderea circulației nu va însemna însă că Antreprenorul va fi scutit de finalizarea tuturor lucrărilor, așa cum prevede contractul. Deși se află în întârziere, antreprenorul și-a asumat că încheie toate lucrările, până în aprilie 2022.

Contractul pentru Lotul 2 al A10 (Sebeș-Turda) a fost semnat în noiembrie 2014, cu Asocierea Aktor S.A.- S.C. Euroconstruct Trading SRL și avea inițial ca termen de finalizare a lucrărilor luna octombrie 2016.

Însă, chiar propriul proiect a început să creeze probleme Antreprenorului, care a intrat într-o cascadă de întârzieri. Astfel, o lucrare care ar fi trebuit să dureze 2 ani, a ajuns să dureze peste 7 ani. 

Aceasta în condițiile în care pe toate celelalte 3 Loturi ale A10, se circulă deja, pe primele două încă din vara anului 2018.

Nici acum nu se poate vorbi despre recepția lucrării, ci doar despre deschiderea circulației, între Alba Iulia Nord și Aiud, unde se află cei aproximativ 24 de km ai Lotului 2, nefinalizat în totalitate, din cei 70 de km ai A10.

 

SURSA FOTO: CNAIR SA

 

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh