02
Joi, Mai
2 New Articles

Turda
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Cei de la Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, au luat decizia de a nu mai realiza un drum cu câte o bandă pe sens pentru descongestiona traficul din Turda, generat de autostrăzile A3 și A10. Așa că, după drum expres turda-satu mareani întregi pierduți cu studii de fezabilitate, proiecte și avize, dar și cu sume de bani aruncați practic în „vânt”, proiectul variantei ocolitoare a municipiului Turda este luat de la zero, într-o altă formă. Se dorește legarea drumului de legătură dintre Autostrada A 3 de la Turda la Mărtinești (comuna Tureni) cu „ocolitoarea lui Boc” - Varianta de Ocolire Cluj-Est (V.O.C.E.).

 

Ocolitoarea va fi parte a drumului expres Turda-Satu Mare

 

Noutățile de interes maxim nu doar pentru turdenii sufocați de un trafic infernal, dar și pentru miile de șoferi care tranzitează orașul în lipsa unor șosele care să ocolească orașul, ne-au venit de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.), în urma unei solicitări de informații de interes public, în baza legii 544 din 2001: „Master Planul General de Transport al României prevede realizarea drumului expres ,,Someș Expres” între localitățile Turda – Dej - Baia Mare - Satu Mare și Halmeu. Ținând cont de fluxurile de trafic, generate de autostrăzile A10 și A3, din zona municipiului Turda și pe relația Turda-Cluj Napoca, în vederea decongestionării traficului pe drumul național DN 1, s-a decis pregătirea a 3 tronsoane din Master-Plan (Turda-Mărtinești, Mărtinești-Vâlcele si Vâlcele-Lacul Sărat), în vederea obținerii finanțării externe și a realizării investiției. Date fiind datele actuale de trafic, precum și creșterea în perspectivă a traficului, realizarea unui drum la profil de drum național, cu o singură bandă pe sens, nu asigură trafic rutier continuu, fără aglomerarea excesivă la orele de vârf. Proiectul care satisface cerințele actuale în vederea decongestionării traficului pe DN 1 este drumul expres ce va asigura conexiunea între Autostrada A3 și Varianta de Ocolire Cluj-Est”, ne informează Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

 

Minimum 14-15 luni până s-ar putea licita antreprenorul!

 

Procedura de achiziție având ca obiect elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru drumul expres ce va asigura conexiunea între Autostrada A3 și Varianta de Ocolire Cluj-Est este în faza de pregătire a documentației în vederea relicitării, urmând a fi încarcată pe platforma SICAP. Aceasta pentru că la prima publicare a anunțului intitulat „Elaborare Studiu De Fezabilitate si Intocmire Proiect Autorizare Lucrari la Obiectivul Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Turda) si Varianta De Ocolire Cluj Est (V.O.C.E.)”, nu a fost niciun ofertant. Valoarea totală estimată: 2.537.459.39 RON.

 Ceea ce înseamnă că, după reluarea licitației, durează cel puțin 30 de zile pentru depunerea de oferte, alte câteva zile pentru stabilirea și anunțarea câștigătorului, după care 10 zile sunt prevăzute ca termen pentru eventuale contestații. De la alegerea definitivă a ofertantului, durata realizării Studiului de Fezabilitate pentru drumul expres este de 400 de zile, în care sunt incluse toate activitățile aferente (Studii geologice de detaliu, obținerea Acordului de Mediu, studii arheologice intrusive, proiectarea drumului expres).

 

De ce a căzut proiectul drumului de legătură A3 – DN 1 E 60 în zona localității Mărtinești?

 

În ceea ce privește drumul de legătură între Autostrada A3 și DN 1 (zona localității Mărtinești), SC MAXI DESIGN SRL a finalizat studiile geotehnice, analiza variantelor de traseu, Analiza Cost-Beneficiu, Studiile de trafic, Studiile arheologice preliminare.

SC MAXI DESIGN SRL nu a finalizat următoarele obligații contractuale:

- elaborarea studiului de coexistență pentru liniile electrice;

- elaborarea studiului arheologic intrusiv;     

- întocmirea documentației în vederea obținerii Acordului de Mediu;

- actualizarea în numele Beneficiarului a tuturor avizelor și acordurilor.         

           Fără finalizarea acestor documente de către SC MAXI DESIGN SRL, drumul nu putea fi promovat pentru obținerea indicatorilor tehnico-ecomici.


Citește mai multe despre acest subiect: 

De ce a devenit Turda un blocaj rutier și cine este vinovatul?!

Speranțe pentru așa-zisa centură ocolitoare a Turzii

În ce fază a ajuns ocolitoarea Turzii, după ani de tergiversări

Tot ce trebuie să știți despre „Ocolitoarea Turzii”. Veștile sunt proaste!

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh