28
Joi, Mar
20 New Articles

Categorii Articole

Grid List

CAA - Protejați contoarele împotriva înghețului!

Visit Turda

Înscrieri la baschet!

Dave-Wedding Studio

Alin Pop Photography

Înscrieri la BOX

box turda bordi

Video CAA

ȘI ALTELE

Grid List

Turdaleaks
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Bleaga opoziție turdeană se ocupă cu lucruri mărunte, luându-l la „mișto” pe primarul turdean, apelându-l cu „Cristi”, în totală lipsă de respect pentru un om mai învârstă decât el dar și pentru miile de turdeni care l-au votat în funcția de primar. minciuni horea hudreaNeavând ei nimic negativ despre activitatea lui, nu tu ceva de la Poliție, de la Parchet, de la DNA sau, măcar de la Curtea de Conturi, se dedau la minciuni și invenții, la denaturări și denigrări ieftine, în speranța că așa vor putea să-i scadă rata de popularitate în ochii turdenilor, care îl preferă pe primarul Cristian Matei oricărui alt contracandidat, fapt relevat de rezultatele din toate sondajele de opinie, inclusiv cele făcute de entități aflate clar sub influența USR-Plus Turda, cum este, spre exemplu, Grupul „I Love Turda”, despre care am mai scris și cu altă ocazie. 

 

Alegerile bat la ușă: „Tăbărâți cu bâtele pe Matei!”

 

Și pentru că alegerile locale din septembrie se apropie cu pași repezi, cercul de interese anti-Matei se dă de ceasul morții, că intră în criză de timp. Iar în timp ce edilul șef continuă lucrările de infrastructură, asfaltările și modernizările în întreg orașul, care măresc zi de zi  confortul și nivelul de trai al turdenilor, opoziția șomează, așteptând să culeagă voturile turdenilor nehotărâți pentru a ajunge și ei într-un scaun, două, de consilier local, că mai mult... nici o șansă.

Dar până unde poate merge reaua-intenție, țelul politic și interesul partinic? Îmi amintesc că am scris zeci de articole și anchete critice la adresa fostului primar Tudor Ștefănie, dar bazate pe date certe și dovezi, nu pe dări cu părerea și interpretări greșite ale informațiilor și cifrelor. Deși urăsc să scriu despre articolele altor colegi, sunt obligat atunci când văd rea-voință și interpretări ale faptelor sau a unor cifre, menite să îi inducă în eroare pe turdeni.

 

Opinii personale, invenții, interpretări eronate pentru îmbrobodirea alegătorilor

 

Postările USR Turda, ale T9 și ale colegului Horea Hudrea, de la Info Arieș, merg „mână în mână”, în aceeași direcție, ca și cum ar fi coordonate de undeva, de la un centru. Iar noi, cei implicați activ în viața socială și politică a Turzii vedem care sunt „ițele” și pe cine leagă ele. Am mai criticat modul de abordare a lui Horea și cu altă ocazie, citește sau re-citește Politică, manipulări și minciuni, la Turda, în vremea pandemiei, când, tot așa, nu am mai putut suporta interpretările sale eronate vândute la preț de matineu cititorilor săi. Nu am nimic personal cu colegul meu ziarist, dar nu-l pot lăsa să îi îmbrobodească pe turdeni. De aceea, așa cum am făcut și data trecută, o să disecăm spusele sale și o să vedem care este adevărul.

Am citit deunăzi un articol publicat de Info Arieș și distribuit în mediile care colcăie de simpatizanți USR-Plus, scris pervers, în lipsa unor dovezi sau a unor informații care stăteau la mâna autorului, dacă dorea să facă un demers jurnalistic, dar nu a fost cazul. Este vorba de articolul intitulat „ULTIMELE ”AFACERI”. PRIMĂRIA PLĂTEȘTE 7503 LEI PE METRU LINIAR PENTRU REABILITAREA CĂII FERATE”, scris cu majuscule ca un urlet de disperare și care este tendențios, încă din titlu. Asta pentru că se dorește inocularea în mintea cititorilor convingerea că primarul Cristian Matei, un prosper om de afaceri înainte de a deveni primar, ar face „afaceri” și din scaunul de edil-șef. Dar „afacerile” primăriei sunt tot timpul sub lupa organelor de anchetă, a DNA etc. Pot fi și sub lupa presei, dar nu așa cum a făcut colegul nostru!

 

Un articol, în linia multor altele, țintit spre Matei și echipa sa

 

 

În acest articol, uau, se dă de ceasul morții că prețul pe metru liniar al unei lucrări de modernizare a trecerilor de cale ferată de pe strada 22 Decembrie 1989, sunt, uau, exorbitante. Și culmea, a găsit o grămadă din politrucii USR-Plus Turda care să îi dea dreptate și să  se consterneze, vezi Doamne, oripilați. Dar cum a ajuns autorul articolului la concluzia că prețul de 7.503 lei  pentru un metru liniar este foarte mare? Așa i s-a părut lui! Așa a vrut să „trâmbițe-n sat”, să lase impresia de ceva șmecherie, fără dovezi însă. A cerut el vreun punct de vedere Primăriei Turda, referitor la acel preț? Nu! Pentru că știa că acolo sunt oameni competenți, care își fac munca temeinic. Nu e prima dată când Horea a pierdut lupta cu ei, citește aici:

Primăria Turda acuză un organ media online de publicarea unor informații neadevărate referitoare la societatea de transport care va opera autobuzele electrice

sau

Primăria Turda: „Referitor la informațiile nerealiste și tendenţioase notate în articolul scris de dl. Horea Hudrea”

A solicitat altor firme specializate în același domeniu niște prețuri pentru a compara cu cel propus de Primăria Turda? Nu! Aceste lucruri ar fi fost făcute de un ziarist care nu ar fi vrut cu orice preț să ”îi dea niște pumni în gură” actualului primar.

 

Ce spun specialiștii din primărie?

 

Am făcut noi ceea ce trebuia să facă Horea, a cerut opinia celor „infierați”, nimeni alții decât cei care au adus, de când este Cristian Matei primar, finanțări și investiții de zeci de milioane de euro pentru municipiul Turda.

Deci, am solicitat informații pe marginea subiectului, Codruței Bungărdean, șef serviciu Finanțări Externe și Relații Internaționale din Primăria Turda, și lui Ginel Călugăr, șef serviciu Dezvoltare Publică și investiții, din cadrul aceleiași primării. Iată ce am aflat...

Trecerile la nivel cu calea ferată de pe strada 22 Decembrie 1989 sunt proprietatea Companiei Naționale Căile Ferate Române SA. Din această cauză, orice intervenție la sau asupra acestei proprietăți trebuie să se facă cu aprobarea CN CFR SA, înprimaria turda urma unui proiect tehnic aprobat și avizat în cadrul Comisiei Tehnico-Economice. Respectiva Companie Națională a fost notificată referitor la proiectul  de finanțare depus pentru Modernizarea coridorului de mobilitate urbana integrata in zona industriala a Municipiului Turda cerându-i-se să aprobe modernizarea celor două pasaje de cale ferată, cea de la începutul străzii 22 Decembrie 1989, dinspre sensul giratoriu de la Dedeman, și, respectiv, cel care deservește Holcim SA. Răspunsul CN CFR SA s-a lăsat așteptat mai bine de un an, finanțarea europeană aprobându-se înainte ca aprobarea proprietarilor șinelor de cale ferată să fie dată. Astfel că proiectul de modernizare a străzii 22 Decembrie 1989 a fost aprobat la finanțare fără cele două treceri la nivel de cale ferată. Ori un proiect de modernizare atât de amplu cum este modernizarea și asfaltarea străzii 22 Decembrie 1989, cu piste de biciclete, trotuare etc, nu poate fi încheiată fără realizarea trecerilor la nivel cu calea ferată la standarde europene, ca șoferii să nu își mai rupă mașinile peste șinele de cale ferată.

În Certificatul de Urbanism sunt cuprinse și lucrările de reabilitare a celor două treceri la nivel cu calea ferată.

Procedura legală de sondare a pieței s-a făcut solicitându-se firmelor acreditate  în domeniu, oferte de  preț estimative pentru reabilitarea celor două treceri la nivel cu calea ferată existente. Este vorba de câte două căi ferate cu lungimea de 15 metri liniari fiecare. S-au primit estimări de 850.000 lei. Una dintre firmele acreditate și agreate de CN CFR SA a estimat prețul la 450.000 lei pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare a celor două treceri la nivel cu Calea Ferată, urmând ca, după avizarea proiectului tehnic de către CFR să se estimeze efectiv lucrările necesare.

În urma aprobării Bugetului de venituri și Cheltuieli al municipiului Turda pentru anul 2020, s-au aprobat sumele necesare pentru reabilitarea trecerilor la nivel cu Calea Ferată plus TVA, prin HCL 26/2020.

Procedura de achiziție s-a demarat la începutul lunii iunie întrucât, din punct de vedere tehnic, de acum se pot executa lucrările de reabilitare a trecerilor la nivel cu calea ferată deoarece antreprenorul general care se ocupă de modernizarea străzii 22 Decembrie 1989 a realizat lucrările limitrofe de asfaltare a carosabilului. Firma câștigătoare, este SC Construcții Feroviare Mureș SA, selectată prin SICAP prin metoda achiziție prin cumpărare directă, conform Legii nr. 98 din 2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare. Aceasta este la prima colaborare cu municipalitatea turdeană.

 

Calcule interpretate greșit, Horea Hudrea, „olimpic” la matematică!

 

Legat de prețul record, alăturat publicăm două oferte existente pe SICAP. Vezi reparație curentă pasaj DN2 E85 de 385.925,50 lei fără TVA și e un singur pasaj pomenit în oferta. Cei din executivul turdean au mers pe metru liniar fiind cea mai oferta pret relevanta de aplicat pe strada 22 Decembrie 1989.

Dar colegul nostru ori nu a îțeles nimic, ori minte cu bună știință. El spune chiar în titlu: „PRIMĂRIA PLĂTEȘTE 7503 LEI PE METRU LINIAR PENTRU REABILITAREA CĂII FERATE”, ori aici avem de-a face cu modernizarea trecerii la nivel cu calea ferată, fără să fie atinse șinele de cale ferată, aflate în bună stare! 

Horea Hudrea, așa cum a găsit pe SICAP anunțul de achiziție, putea să găsească și niște prețuri, așa cum  publicăm noi, alăturat. Dar el ce a făcut?  A găsit un anunț despre modernizarea liniei de cale ferată Curtici-Arad și a făcut un talmeș-balmeș, menit să nu fie înțeles de cititori. Cei care îl cunoaștem știm că este slab la matematică, dar ce a scris el depășește orice închipuire: „CFR a plătit pentru modernizarea liniilor sume de trei ori mai mici. Pentru moderniarea liniei Curtici-Arad contractul semnat a fost de 5,8 milioane euro/km, rezulând un cost de 5800 euro/m, adică circa 29.000 de lei. Acest preț plătit de CFR a fost pentru linii feroviare în afara localităților, adică în zone mai dificile și pentru distanțe mai mari. Municipiul Turda plătește sume de trei ori mai mari   pentru o trecere de cale ferată de nivel de 60 de m în mijlocul orașului”, a stabilit colegul Hudrea cu de la sine putere și dup cunoștințele sale de aritmetică.

Adică prețul de 7.503 lei/metru liniar stabilit de Primăria Turda, este de trei ori mai mare decât cel de 29.000 lei/metru liniar, de pe Arad-Curtici!

Cu adevărat noaptea minții!

Iată cum articolul cu care se intenționa „pătarea” primarului Matei și e celor din primărie, le-a făcut, de fapt, un serviciu, acestora. Ei lucrând cu un preț de aproape 4 ori mai mic!

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh